۱۴ مهر ۱۳۹۴، ۱۳:۱۹

انصاری در جمع خبرنگاران:

امیدواریم در بررسی برجام نیز شاهد اعتماد نمایندگان به دولت باشیم

امیدواریم در بررسی برجام نیز شاهد اعتماد نمایندگان به دولت باشیم

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور با اعلام تشکر از نمایندگان به خاطر رای اعتماد مجدد به آخوندی، گفت: امیدواریم هفته آینده در بررسی برجام شاهد این اعتماد ارزشمند نمایندگان به دولت باشیم.

به گزارش خبرنگار مهر، پس از پایان جلسه بررسی استیضاح وزیر راه و شهرسازی، مجید انصاری معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: اولاً باید تشکر کنم از جانب هیات دولت و رئیس‌جمهور به خاطر رای معنادار و قاطعی که نمایندگان به ادامه کار و خدمت آقای آخوندی دادند.

وی همچنین از استیضاح‌کنندگان وزیر راه و شهرسازی که این فرصت را فراهم کردند تا وزیر پرکار دولت تدبیر و امید گزارشی از خدمات دولت در حوزه این وزارتخانه ارائه دهد، تشکر کرد.

انصاری گفت: فضای جلسه، فضای بسیار خوبی بود. استیضاح‌کنندگان مطالبشان را مطرح کردند و وزیر محترم و مخالفان استیضاح نیز مطالب ارزشمندی را مطرح کردند.

وی ادامه داد: گرچه فرصت برای بیان خدمات ارزشمند و گسترده وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن، راه‌آهن، هواپیمایی و بنادر کوتاه بود، اما به هر حال فرصتی بود که گوشه‌ای از خدمات اعلام شود.

انصاری تصریح کرد: یقیناً مطالبی که در جلسه امروز اعلام شد و همچنین تذکرات نمایندگان در تسریع اجرای طرح‌ها و تعیین اولویت‌های مجلس، مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور گفت: تصور می‌کنم این رای پاسخ عملی نمایندگان به فراخوان و فرمایش رهبری در مورد نامگذاری سال جاری به نام «دولت، ملت همدلی و همزبانی» بود.

وی رای اعتماد مجدد به وزیر راه و شهرسازی را نشان و نمادی از همدلی و همزبانی دولت و مجلس خواند و گفت: در استیضاح آقای فانی هم مجلس این همدلی و همزبانی را نشان داد.

انصاری تصریح کرد: امیدواریم در شرایط کنونی کشور که دولت در راستای رفع مشکلات مردم و توسعه کشور علیرغم مشکلات، عزم کرده است، زمینه‌های همکاری دولت و مجلس فراهم شود.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور ابراز امیدواری کرد تا در باقی‌مانده عمر مجلس نهم با همراهی بهتر و بیشتر دولت و مجلس، زمینه انجام اقدامات و خدمات بیشتر برای مردم فراهم شود.

وی گفت: امیدوارم با روحیه واقعیت‌گرایی، مصلحت‌گرایی و مردم‌گرایی که امروز نمایندگان در رای خود به آخوندی نشان دادند، هفته آینده نیز در بررسی برجام شاهد این حضور و اعتماد ارزشمند نمایندگان به خدمت‌گزاران مردم در دولت تدبیر و امید باشیم.

انصاری اظهار داشت: افتخار می‌کنیم در شرایطی که منطقه ما امن نیست و مشکلات اطراف ما را فرا گرفته، در پرتوی نظام جمهوری اسلامی، هدایت رهبری و تدابیر دولت و همدلی و همراهی مجلس و دیگر قوا، کشور ما امن است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارات خود با تاکید بر لزوم جذب سرمایه‌گذاران خارجی و غیردولتی، گفت: دولت بعد از اجرای برجام، بستر گسترده‌ای برای سرمایه‌گذاری در حوزه‌های مختلف بخصوص راه، هواپیمایی و مسکن فراهم کرده است.

وی ادامه داد: آقای آخوندی در همایش روز گذشته اعلام کرد برای ۲۱ میلیارد یورو، طرح و پروژه ارائه کردند؛ در شرایطی که بودجه دولتی محدود است، برنامه‌ریزی برای جذب سرمایه‌های غیردولتی کار بزرگی است.

انصاری اظهار داشت: آقای آخوندی، معاونان و همکارانشان در سطح کشور با رای اعتماد مجدد از امروز با همت مضاعف، کارهای بزرگ خود را تسریع می‌کنند و به زودی مجلس و مردم شیرینی این رای ارزشمند را خواهند چشید.

کد خبر 2933486

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha